Chcąc uczynić swoje CV wyjątkowym, możesz czasem przedobrzyć i popaść w przesadę. Niektóre życiorysy są najeżone słowami, które nic nie znaczą.
Na przykład takim jak „uczestniczyłem w …”. Na czym konkretnie polegało Twoje uczestnictwo? Odbierałeś telefony i kserowałeś dokumenty czy powierzono Ci bardziej odpowiedzialne zadanie? Jeśli tak, to napisz wprost jakie.
Albo „skuteczny/efektywny/ekspert w …”. Jeśli jesteś w czymś wyjątkowo skuteczny, to napisz konkretnie w czym. Zrób listę swoich umiejętności – wpisz tylko te, w których naprawdę jesteś dobry i które mają powiązanie ze stanowiskiem, o jakie się starasz. Bądź konkretny – wtedy sprawiasz wrażenie eksperta w tym co robisz, a nie wtedy gdy się chwalisz nie podając żadnych dowodów.
Zamiast lakonicznych stwierdzeń napisz w zamian za co byłeś odpowiedzialny, wypisując szczegółowo zadania, które należały do Twoich obowiązków, powołując się przy tym na fakty i liczby. Pamiętaj o tym, by nie ujawniać za dużo informacji o swoim obecnym pracodawcy, zwłaszcza jeśli jest Twoją konkurencją.
Twój życiorys jest narzędziem marketingowym, który ma promować wartościowy produkt – Ciebie. Używaj więc zwrotów, które wzmacniają, a nie osłabiają marketingowy przekaz.