::. Coco Chanel mówi „zero seksu”

Upały dają się we znaki, nie tylko na dworze ale także w biurze. Nie we wszystkich firmach obowiązuje dress code, czyli regulamin mówiący o tym co i jak można ubrać do pracy. Dlatego jesteśmy zdane są na domysły i własną wyobraźnię, a ta, jak się okazuje, nie zawsze prowadzi nas w dobrą stronę.

Do napisania tego artykułu skłoniła mnie informacja o wynikach badań nad kontaktami z klientem pewnego amerykańskiego banku. Po wnikliwym przeanalizowaniu sytuacji okazało się, że problem relacji z klientem dotyczył kobiet, a konkretnie zbyt seksownego stroju pracownic banku. Rozproszeni klienci nie czytali dokumentów, mylili podpisy – jednym słowem byli rozkojarzeni – co źle wpływało na komunikację, negocjacje i wizerunek banku.

Profesjonaliści w zakresie kształtowania biznesowego wizerunku są zgodni co do tego, z czym mnie samej trudno jest się zgodzić – kobieta  pracy powinna zapomnieć o tym, że jest kobietą 🙂, zgodnie z zasadą Coco Chanel – „zero seksu”.  Generalnie w pracy mamy wyglądać tak, aby nie było widać jaką płeć reprezentujemy:) Żegnajcie więc mini, prześwitujące bluzki, głębokie dekolty, odkryte ramiona, powabne stroje w przykuwających wzrok kolorach, rozpuszczone włosy, orientalne perfumy, mocny makijażu, ekstrawagancka biżuterio, długie i pomalowane na ostry kolor paznokcie, gołe nogi, buty z odkrytymi palcami i piętami…

OK., jeśli jesteś kobietą zapytasz może – to w czym mogę chodzić?

We wszystkim co jest przeciwieństwem chodzącej kobiecości, czyli w spódnicach za kolano i w spodniach, kostiumach czy spodnium w kolorach biznesowych (czyli czarny, szary, granat, ciemny brąz), ciemnym żakiecie założonym do bluzki w pastelowym kolorze, skromnej szmizjerce. Do pracy możesz także włożyć garsonkę, wąską czy plisowaną spódnicę za kolano, prostą sukienkę typu bliźniak, wszystko w stonowanych kolorach.

Profesjonaliści odwołują się tutaj do powiedzenia „orły są szare,  papugi kolorowe”. Im wyżej w hierarchii jesteś, bym mniej rzucający się w oczy powinien być Twój strój. Warto wspomnieć o tym, że wg badań kobiety noszące bluzkę do spódnicy czy spodni są odbierane jako stojące niżej w organizacji, słabiej wykształcone i mniej profesjonalne niż wtedy gdy noszą bardziej klasyczny ubiór.

To co buduje profesjonalny wizerunek w pracy, to nie tylko strój sam w sobie, ale także dodatki. Generalną zasadą jest zachowanie umiaru w ilości biżuterii i założenie jednej, najwyżej dwóch ozdób. Zadbaj także o to, by były dobrej jakości. Śliczne wisiorki z drewna czy plastiku, kolorowe kamienie, długie naszyjniki i kolczyki, workowate torebki powinnyśmy zostawić sobie na inne okazje.

Tak sobie myślę jednak, że gdybyśmy tak wszyscy przestrzegali tego kanonu, świat pracy byłby jednak strasznie nudny…

Dodaj komentarz

Pobierz Bezpłatny Kurs Na Temat Skutecznej Rekrutacji i...Daj Się Dobrze Zatrudnić

Email:
Imię:
Zgadzam się z polityką prywatnościGwarantuję Ci 100% prywatności. Wiadomości ode mnie otrzymuje już ponad 6700 osób.


* otrzymasz również dostęp do Biuletynu Dyrektora Personalnego oraz nagrań audio na temat budowania kariery