Dostaję często maile od Was z pytaniem „a co jeśli firma nie kontaktuje się w wyznaczonym czasie?”. Nie zakładaj wtedy najgorszego.
Powody, dla których nikt nie oddzwania po wywiadzie rzadko – prawie nigdy –mają coś wspólnego z Twoją osobą. Ktoś z rekrutujących zachorował, ktoś inny jest potem na delegacji, pojawiły się zmiany organizacyjne w firmie i już nikt nie wie pod kogo ma podlegać to stanowisko… dziesiątki powodów, na które nie masz wpływu a które nic nie mają wspólnego z Twoją osobą.
Po upływie terminu, w którym miałeś otrzymać informację zwrotną, na pewno warto zadzwonić z pytaniem, czy decyzja została już podjęta. Ale jeśli otrzymasz wymijającą odpowiedź, przyjmij to z pokorą. Mogło się zdarzyć, że w firmie zaszły na tyle duże zmiany, że proces rekrutacji został wstrzymany albo nikt nie wie kiedy zostanie podjęta decyzja – i to dalej nie ma nic wspólnego z Twoją osobą. Przejdź nad tym do porządku dziennego i szukaj pracy w innym miejscu.
To czekanie jest najgorsze. Z drugiej strony daje nadzieję na to, że kiedyś telefon zadzwoni albo mail nadejdzie… tylko co jeśli nie zadzwonią, nie wyślą maila? Szukać winy w sobie – swoim CV – i poprawiać czy wysyłać dalej i czekać?